nedeľa 3. augusta 2008

Vodičáky

Tak už máme konečne obaja vodičáky! Ja som môj získal v pondelok a Evka spravila skúšky včera. Takže aj s naším novým starým autíčkom začíname pomaly ale isto znižovať bezpečnosť na cestách.

Informácie o získavaní vodičáku pre Slovákov v New Jersey:
  • treba ísť na MVC najbližšie pri vás a vypýtať si (zadarmo) knižku o pravidlách. Je to asi lepšie ako to "tlačiť v robote" - ušetríte lesy, využijete verejnú službu a knižka je veľmi fajn spracovaná.
  • prečítať knižku aspoň raz v úplnom kľude.
  • prípadne si zaplatiť (do 20 dolárov) tento online testing tool - vďaka tomu som si spravil vodičák ja - je to fajn simulácia reálneho testu
  • keď sa cítite pripravení, šup ho opäť na MVC, vystáť si nejaké tie rady, splniť 6 bodový identifikačný systém a spraviť test.
  • aby ste sa vyhli cestnému testu, musíte priniesť medzinárodný vodičský preukaz, alebo si dať preložiť slovenskú EU kartičku nejakým dôveryhodným prekladateľom. Mne to za 25 dolárov preložila Brooklynská služba GES.
  • ideálne je všetko vybaviť v jeden deň no a potom si už len užívať vaše nablýskané nové ID!

Červený drak

Od včera už nečakáme 40 minút na električku, ktorá má predsa cez víkend chodiť každých 20 minút!

Od kamošky Carmen sme kúpili menší torpédoborec Acura Vigor, viď fotky:



Je to veľmi zachovalý kúsok z roku 1992. Keď v Čechách práve pripravovali prototyp Felície, inžinieri v Honde do skoro 5 metrovej kasne narvali plnú elektriku, klímu, tempomat, centrál na ďaľkové a 170 koňový 2.5L 5valec. Na nete som čítal že veľa ľudí na tom má natočené mnoho sto tisíc kilometrov, tož hondička. Samotný model si moc neužil, Acura sa netrafila do trhu a po dvoch rokoch ho nahradila autom s podstatne väčším interiérom - Acura TL. Je až neuveriteľné, že také veľké auto vzadu naozaj nemá moc miesta, nechápem že v luxusnom sedane sa sústredili na kufor, ktorý je fakt veľký.

Po včerajšej registrácii nás v tom Carmen nechala samých, myslel som že budú nejaké stresy, ale aj vďaka automatike to bolo úplne v pohode, vytrúbili ma len raz, keď som pomaly štartoval z križovatky. Neskôr som sa už odvážil aj trocha pritlačiť plyn, najmä keď je vypnutá fakt silná klíma, tak to auto dosť trhá asfalt.

Zapíšem si sem veci, ktoré nefungujú alebo naopak sú super, nech po pár mesiacoch a vytriezvení môžem porovnať. Takže po jednom dni skúsností (LOL):
  • - centrál sa trocha motá, po zamknutí niekedy ešte chvíľu cvaká
  • - na podvozku niekedy počuť tých 16 rokov
  • - riadenie je klasicky americky riadne americky naposilované
  • - el. nastavenie zrkadiel funguje len horizontálne, vertikálne treba ručne, keďže nefičia obe tipujem že to bude v ovládaní
  • - diaľkové na centrál a alarm sú trocha špinavé, musím to prečistiť
  • - gumy sú pomerne zjazdené, naštastie sú tu gumy mrte lacné
  • - bezpečnosť - iba 1 airbag, aj keď vďaka aj za to vzhľadom na vek :)
  • + podvozok a celkove riadenie je veľmi fajn, fakt presné
  • + automatika vyzerá že funguje dobre, radí hladko, snáď len jednotku tam pichá trocha hrubšie. Celkom fajn je, že sa dajú zaradiť všetky 4 rozsahy D1 - D4, myslím že hlavne D3 nie je celkom bežné.
  • + posed v aute je fajn, sedadlá sú stále pevné, aj keď povrch je už riadne popukaný
  • + bezrámové okná - frajerina! Auto je inak celkove dosť vhodné pre chudobnejšieho pimpa
  • + naozaj veľký kufor, bohužiaľ bez ski-vaku a diery, dúfam že sa dajú aspoň sklopiť sedadlá
  • + elektrické strešné okno!
Takže ako vidieť z textu, som namotaný a podchvíľou odbieham k oknu aby som sa potešil pohľadom a pomeditoval nad budúcou prezývkou tohto korábu :)

Dúfajme že nám prinesie veľa zábavy a výletov po okolí - nechceme s ním jazdiť mnohohodinové tripy, na to si asi skôr požičiame novšie a lepšie poistené auto, toto bude na nákupy a výlety v rámci NJ.